Renault Megane Sport 2.0 225 KM

meganeNajszybsza wersja Renault Megane robi piorunujące wrażenie. 225 KM, 6,8 sekundy do setki, 236 km prędkości maksymalnej, sportowe zawieszenie i fotele Recaro. Z tego samochodu nie chce się wysiadać

Nadwozie i wnętrze

megane sportNa pierwszy rzut oka nadwozie Megane Sport niewiele różni się od seryjnej Meganki. Jednak wprawne oko od razu wychwyci ogromne, 18-calowe felgi z szarego stopu, niskoprofilowe opony o grubości naleśnika, potężne tarcze hamulcowe i rozbudowany tylny zderzak z podwójnymi, symetrycznie rozmieszczonymi rurami wydechowymi.

Rzut oka do wewnątrz i już nie ma wątpliwości – skórzane, niemal wyczynowe fotele Recaro z trzymaniem barków zapowiadają, że samochód rozwija osiągi wymagające takiego sprzętu. Do tego kierownica z czerwonym paskiem wskazującym centralne położenie, aluminiowe nakładki na pedały. Nie ma złudzeń – to samochód dla amatora sportów samochodowych i mocnych wrażeń. Bagażnik – kogo to obchodzi. To ostatnia rzecz, na którą zwróci uwagę nabywca Megane RS. Tu liczy się, przyspieszenie, prędkość i przyczepność.

Silnik i skrzynia biegów

Megane RS napędzany jest dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Konstruktorzy wycisnęli z niego moc 225 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te osiągi w połączeniu z niewysoką masą auta sprawiają, że Megane katapultuje się do setki w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 236 km/h. Podczas gwałtownego przyspieszania na każdym biegu kierowca jest wbijany w fotel, a wskazówka prędkościomierza pnie się do góry z zaskakująca prędkością. Niesamowite, jak to auto przyspiesza. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem wzmocnionego sprzęgła i precyzyjnej sześciostopniowej skrzyni biegów.

Zawieszenie i komfort

Układ jezdny Megane RS został dostosowany do mocy silnika i przeznaczenia samochodu. W efekcie auto jest sztywne jak deska i o to chodzi. Zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i fotele Recaro sprawiają, że kierowca czuje się zespolony z samochodem i jest w stanie przewidzieć jego zachowanie w ekstremalnych sytuacjach. Przyczepność, stabilność i precyzja prowadzenia sprawiają, że w każdym zakręcie chce się jechać jeszcze szybciej i szybciej. Tarczowe hamulce działają na dotyk i są niebywale skuteczne. Na upartego Megane RS da się jechać powoli i w miarę wygodnie. Ale po co?

Wyposażenie i cena

Renault Megane RS ma automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, ABS, system kontroli trakcji, komplet poduszek powietrznych itd. Za samochód, do którego nie da się podejść bez emocji, który daje niesamowitą frajdę z jazdy, trzeba zapłacić około 105 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *