Potężny, ośmiocylindrowy benzynowy silnik HEMI o pojemności niemal 6 litrów sprawia, że Jeep Grand Cherokee, ogromna terenówka zachowuje się jak sportowe auto. Setka na liczniku pojawia się po 7 sekundach, a prędkość maksymalną trzeba było elektronicznie ograniczyć.
Nadwozie i wnętrze
Najnowsza generacja Granda Cherokee wygląda jak Grand Cherokee – kanciaste kształty, potężna maska, wypukłe nadkola, ogromny chromowany grill. Tutaj zmieniać nic nie trzeba. Projektanci dodali nieco inne światła przednie i tylne oraz kilka detali. Auto robi wrażenie.
Wewnątrz po amerykańsku. Kremowa skórzana tapicerka, niesamowicie wygodne fotele, niemal bez trzymania bocznego, a za to z elektryczną regulacją, doskonały sprzęt audio, praktyczne schowki i uchwyty. Deska rozdzielcza jest czytelna i funkcjonalna. Bagażnik ma pojemność 978 litrów, a po złożeniu foteli ma pojemność 1909 litrów.
Silnik i skrzynia biegów
Wielkim atutem Grand Cherokee jest benzynowy, ośmiocylindrowy silnik HEMI o pojemności 5,7 litra i mocy 326 KM. Ta moc i gigantyczny moment obrotowy 500 Nm ( przy 5000 br/min) pozwalają przyspieszyć temu ponad dwutonowemu kolosowi do setki w 7,4 sekundy. Taki wynik jest nie do osiągnięcia dla wielu sportowych samochodów. Prędkość maksymalną ograniczono do 208 km/h. Dostępny jest też silnik HEMI o pojemności 6,1 litra którego moc wynosi 420 KM. Z takim potworem Cherokee przyspiesza do setki w 5.1 sekundy. Niewiarygodne. Napęd na cztery koła przynoszony jest przez automatyczną, pięciostopniowa, zaawansowaną technicznie przekładnię Quadra-drive II, która kontroluje działanie trzech mechanizmów różnicowych. Reduktor dołączany jest elektronicznie dźwigienką położoną na środkowym panelu. Silnik HEMI dysponuje systemem wyłączania czterech cylindrów, w przypadku gdy nie jest potrzebna pełna moc. Ciężko było to zauważyć, auto wspaniałą pracą silnika V8 zachęca do wciskania pedału gazu Według producenta średnie zużycie paliwa to 15,4 litra benzyny na 100 km. Nie ma najmniejszego problemu żeby je podwoić podczas jazdy w mieście
Nadwozie i komfort jazdy
Grand Cherokee nie ma ramy nośnej. Z przodu jest niezależne zawieszenie z poprzecznymi wahaczami, a z tyłu klasycznie standardową sztywną oś. Za właściwości terenowe – które jak na luksusowego SUV-a są naprawdę przyzwoite – odpowiada wspomniany wcześniej 4×4 Quadra Drive II, przekazujący moc na koło, które tego najbardziej potrzebuje. Dodatkowo wersja HEMI ma samoblokujący się mechanizm różnicowy ELSD, oraz hydrauliczny system usztywniania stabilizatorów przechyłu DHS. Na szosie Grand Cherokee zachowuje się jak stateczna komfortowa, limuzyna dysponująca w razie potrzeby sportowym przyspieszeniem.
Wyposażenie i cena
Grand Cherokee 5,7 HEMI standardowo wyposażony jest w automatyczną dwustrefową klimatyzację, pełna elektrykę, skórzana tapicerkę i mnóstwo innych luksusowych elementów. Takie auto kosztuje około 250 tysięcy złotych. Dopłaty wymagają np. system nawigacji satelitarnej, szyberdach i mocno przyciemniane tylne szyby, pakiet off road i tym podobne gadżety