Fiat Croma 1.9 JTD

cromaWskrzeszona po latach  Croma  jest godnym przedstawicielem Fiata w tym segmencie samochodów. Ta limuzyna jest wygodna, komfortowa i praktyczna. Na dodatek prowadzi się wyśmienicie, a turbodoładowany diesel zapewnia doskonałe osiągi.

Nadwozie i wnętrze

Sylwetka Cromy, stworzona przez słynnego Georgio Giugiaro, nie porywa ale może się podobać. Fiat reklamuje Cromę jak Comfort Wagon  i auto łączy w sobie cechy limuzyny, kombi i vana.  Jest przestronne, komfortowe.

croma 1Wewnątrz – ładna i ergonomiczna deska rozdzielcza ( lekko przeszkadza jedynie nisko umieszczona dźwignia tempomatu), wysokiej jakości materiały wykończeniowe, bardzo wygodne welurowe fotele, dwustrefowa klimatyzacja, niezłe audio ze sterowaniem na kierownicy. Nie zachwyca umiejscowienie stacyjki obok dźwigni hamulca recznego. Bagażnik ma 500 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych foteli ma 1610 litrów pojemności. Załadunek ułatwia niska krawędź ładunkowa, a pod podłogą bagażnika jest dodatkowa przestrzeń ( przesłonięta składana półką), gdzie można dyskretnie schować np. neseser.

Silnik i skrzynia biegów

Jednostka napędowa 1.9 JTD – wysokoprężny turbodoładowany (sprężarka Garreta VGT17) silnik common rail nie potrzebuje już chyba komplementów. Wiadomo, że jest elastyczny, oszczędny i zapewnia doskonałe osiągi. Moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy – 320 Nm  ( już przy  2000 obr/min.) pozwalają na dynamiczną jazdę. Prędkość maksymalna auta to 210 km/h, a setka na liczniku jest już po 9,6 s. Średnie zużycie paliwa wg. producenta to 6,1 litra oleju napędowego na 100 km. Naped przenoszony jest poprzez precyzyjną sześciostopniową skrzynię.

Zawieszenie i komfort jazdy

Układ jezdny Cromy nie budzi  żadnych zastrzeżeń Auto prowadzi się bardzo dobrze, stabilnie i trudno wytracić je z równowagi. Nawet długa podróż nie powoduje zmęczenia pasażerów  – nierówności są dobrze tłumione,  a wnętrze auta doskonale wyciszono. Hamulce i zwrotność także bez większych uwag.

Wyposażenie i cena

Standardowo Croma ma siedem poduszek powietrznych,  ABS z EBD, pełną elektrykę, klimatyzację. Ceny zaczynają się od 83 tysięcy złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *