Model 156 uratował podupadająca przed kilku laty markę Alfa Romeo. Auto po face liftingach auto nadal stanowi chlubę włoskiego koncernu. Niedoścignione jest zawieszenie i design modelu.
Nadwozie i wnętrze
Sylwetka Alfy Romeo 156 to już klasyka. Pięciodrzwiowe nadwozie, dzięki ukryciu tylnych klamek w słupkach tylnych okien, nie ustępuje autom typu coupe. Ostatni face lifting upodobnił przód auta do kultowych modeli Alfy Romeo z lat 50-tych, Nadwozie jest atrakcyjne i dynamiczne. W testowym modelu całości dopełnia nietypowy, przyciągający wzrok perłowy lakier (dopłata 8500 PLN) i osiemnastocalowe koła na alufelgach.
Wnętrze również oddaje sportowy charakter marki. Okrągłe zegary skierowane w stronę kierowcy, okrągłe nawiewy, sportowa kierownica. Nie można nic zarzucić materiałom wykończeniowym. Przydałoby się jednak nieco więcej schowków. Skórzane, wyprofilowane fotele są wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach. Bagażnik auta nie zachwyca pojemnością (378 litrów), a dodatkowo brakuje uchwytu do zamykania klapy.
Silnik i skrzynia biegów
Wysokoprężny silnik 1.9 JTD Multijet wszędzie zbiera pochwały. Moc 140 KM i co najważniejsze potężny maksymalny moment obrotowy (310 Nm już przy 2000 obr/min) pozwala na dynamiczna jazdę. Pomaga w tym precyzyjna sześciostopniowa skrzynia biegów. Prędkość maksymalna auta wynosi 210 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km trwa 9,4 s. Silnik jest również bardzo elastyczny. Spokojna jazda daje oszczędności. Na trasie Alfa Romeo 1.9 spala 4,7 litra oleju napędowego. Średnie zużycie wg producenta to 5,9 litra paliwa na 100 km.
Zawieszenie i komfort jazdy
Układ jezdny Alfy 156 to nadal jedna z najlepszych konstrukcji. Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Tylne wielowahaczowe zawieszenie nie pozwala na nieprzewidziane uślizgi. Samochód zapewnia precyzję i pewność prowadzenia oraz bardzo dobry komfort jazdy. W standardowym wyposażeniu brakuje systemu kontroli trakcji, natomiast nie jest on potrzebny. W ciasnych zakrętach 156 bardzo długo jest neutralne, a po sprowokowaniu poślizgu łatwa do opanowania. Słowa uznania dla hamulców.
Wyposażenie i cena
Standardowym wyposazeniem Alfy Romeo 156 1.9 JTD Distinctive jest sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, dwustrefowa klimatyzacja, komputer pokładowy, ksenonowe reflektory i tempomat. Cena auta to 107 tysięcy złotych.