Podwójny wydech od razu sugeruje charakter Clio Sport. Dwulitrowy silnik o mocy 180 KM czyni z niewielkiego i lekkiego Clio jedno z najszybszych aut klasy GTI.
Nadwozie i wnętrze
Z zewnątrz Clio Sport wyróżnia się od standardowej wersji zmienionym przednim zderzakiem z wlotami powietrza, subtelnym ospojlerowaniem, listwami i przede wszystkim dwoma oddzielnymi rurami wydechowymi świetnie wkomponowanymi w tylny zderzak. Uwagę na ulicach zwracają również ciemne wieloramienne 16 calowe felgiz niskoprofilowymi oponami. Ksenonowe światła to również rzadkość w tej klasie.
Wewnątrz – wstawki z posrebrzanego plastiku na desce rozdzielczej, metalowe nakładki na pedały, sportowa obszyta skóra kierownica z profilowanymi uchwytami. Fotele to głębokie kubły pokryte skóra i alcantarą. Trzymanie boczne jest bez zarzutu natomiast pozycja za kierownicą zbyt wysoka. To jedna z niewielu wad Clio Sport – w takim aucie powinno się siedzieć możliwie najniżej. Oczywiście do dyspozycji jest przyzwoity sprzęt audio i automatyczna klimatyzacja.
Silnik i skrzynia biegów
Auto napędza wolnossący silnik o pojemności 1998 ccm i mocy 180 KM (przy 6500 obr/min) i 200 Nm momentu obrotowego. Silnik uwielbia wysokie obroty. Po przekroczeniu 6 tysięcy obrotów w Clio Sport budzi się potwór. Auto rwie do przodu zaskakując dynamiką wyprzedzane auta Przyspieszanie do setki trwa jedynie 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 222 km/h. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem pięciostopniowej dobrze zestrojonej skrzyni biegów. Skok lewarka mógłby być nieco krótszy. Średnie zużycie paliwa wg producenta to 8,1 litra na 100 km. Dynamiczna jazda a tym Clio nie sposób jeździć statecznie zwiększa oczywiście spalanie.
Zwieszenie i komfort jazdy
Zawieszenie Clio jest dostosowane do osiągów silnika. Jest twarde i takie właśnie być powinno. Samochód świetnie trzyma się drogi, jest przewidywalny i dobrze wychodzi z poślizgów. W ciasnych zakrętach auto jest zdecydowanie podsterowne, co nie dziwi przy takiej mocy silnika. Przy odpowiednich umiejętnościach podsterowność tą można łatwo opanować. 180 koni przenoszonych na przednią oś w połączeniu z niewielka masą Clio sprawia że samochód jest narowisty, łatwo zrywa przyczepność przednich kół i gwałtowne przyspieszanie wymaga korygowania toru jazdy, lecz takie właśnie powinno być małe GTI. Clio Sport daje dużą frajdę z jazdy. Słabszych kierowców wspomaga system stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie wyłączać przyciskiem na desce rozdzielczej.
Wyposażenie i cena.
Wyposażenie Clio Sport 2.0 jest bardzo bogate. Standardem są cztery poduszki powietrzne, ksenonowe reflektory, alufelgi, radio z CD, automatyczna klimatyzacja, skórzane fotele i oczywiście elektryczna regulacja szyb i lusterek. Cena auta to ok. 84 tysięcy złotych.