Suzuki Grand Vitara 1.6

vitaraNajnowsza wersja Vitary podąża w stronę aut klasy SUV, oddalając się od prawdziwych, twardych i spartańskich terenówek. Jest za to ładna i świetnie prowadzi się na szosie, a i w lekkim terenie daje sobie radę.

 Nadwozie i wnętrze

Nadwozie nowej Grand Vitary zrywa z konserwatyzmem poprzedniczki. Potężne nadkola, profilowana maska, mocno pochylona przednia szyba, atrakcyjnie zaprojektowane światła. Sylwetka auta nawet w najmniejszym stopniu nie jest ociężała i wyróżnia się z tłumu coraz popularniejszych SUV-ów.

grandWewnątrz nowa Vitara to auto całkiem już osobowe. Funkcjonalna deska rozdzielcza z bardzo ładnymi zegarami, z dwustopniowym podświetleniem (ta regulacja przydaje się bardzo w nocy), niezłej jakości materiały, schowki itp. Fotele są wygodne, jest sporo miejsca. Obszyta skóra mała kierownica jest wygodna i ma w sobie przyciski kierowania  sprzętem audio. Bagażnik ma pojemność 184 litrów. Pojemność po złożeniu tylnych foteli rośnie do 964 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

W wersji trzydrzwiowej Grand Vitara dostępna jest z silnikiem o pojemności 1586 ccm. Ta jednostka napędowa wystarczy do spokojnej jazdy, natomiast do dynamicznego przemieszczania się czy w cięższym terenie mocy brakuje. Silnik ma moc 106 KM i maksymalny moment obrotowy 145 Nm (przy 4100 obr./min). Przy stałym napędzie na cztery koła i sporej masie auta to nieco za mało. Średnie zużycie paliwa to według producenta 8,7 litra benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Konstruktorzy nowej Vitary zrezygnowali z zastosowania ramy nośnej. Co prawda przedstawiciele Suzuki zapierają się, że rama jest, tylko wspawano ją w konstrukcję auta, ale co klasyczna rama to rama. Jednak dzięki samonośnemu nadwoziu Vitara prowadzi się po asfalcie jak samochód osobowy, a zawieszenie pozwala również na jazdę w lekkim terenie. W wersji z silnikiem 1.6 napęd przenoszony jest przez cały czas na cztery koła i nie ma reduktora czy blokady mechanizmu różnicowego, co ogranicza możliwości terenowe auta. Reduktor dostępny jest w pięciodrzwiowych wersjach z większymi silnikami. W sumie jednak auto jest doskonałe na zaśnieżone śliskie drogi i kierowca nie musi się zastanawiać czy włączać napęd 4×4. Decyduje za niego elektronika. Auto prowadzi się świetnie w takich warunkach. Nie ma również problemów z hamowaniem czy manewrowaniem tym zgrabnym samochodzikiem

Wyposażenie i cena

Standardowo Grand Vitara 1.6 ma sześć poduszek powietrznych, pełną elektrykę, ABS, podgrzewane fotele, klimatyzację, radio CD. Ceny to około 72 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *