Najmniejsza Toyotka jest ładna i doskonale sprawdza się w mieście. W razie poważnej potrzeby można się również wybrać na dłuższa trasę. Ciekawe tylko czy to produkowane na Słowacji auto, wyposażone w wyprodukowany w Polsce silnik i skrzynię biegów będzie po japońsku niezawodne.
Nadwozie i wnętrze
Produkowane w słowackim Kolinie autko jest atrakcyjne stylistycznie. Masywna jednobryłowa sylwetka z ciekawą maską i dużymi reflektorami nie ginie na ulicach. Nabywca może się jeszcze dodatkowo wyróżnić kupując za około 1500 złotych jeden z ponad 60 wzorów oklein na które producent daje trzy lata gwarancji. Wewnątrz z przodu jest wystarczająca ilość miejsca, a fotele są w miarę wygodne. Z tyłu mogą jechać dwie osoby. Oczywiście ze względu na rozmiary samochodu o nadmiarze przestrzeni nie może być mowy. Jest kilka półek i zagłębień, natomiast brakuje zamykanego schowka. Tylne okna można jedynie uchylać. Pasażerowie mogą narzekać na brak uchwytów nad głowami. Przydałoby się lepsze wyciszenie wnętrza, blach na drzwiach po p prostu razi. Bagażnik ma symboliczną pojemność 139 litrów, a dostęp do niego jest raczej ograniczony – przez podnoszoną tylną szybę. Po złożeniu oparć tylnych foteli na bagaż mamy 800 litrów. Deska rozdzielcza, wykonana z twardych lecz niezłej jakości materiałów – jest raczej ascetyczna bez nadmiaru przełączników i wskaźników. Ciekawie zamontowano okrągły obrotomierz sytuując go nad licznikiem. Oryginalne jest również sterowanie klimatyzacją i nawiewem.
Silnik i skrzynia biegów
Auto napędzane jest produkowanym w wałbrzyskiej fabryce Toyoty trzycylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 1 litra i mocy 68 KM. Napędzane nim lekkie Aygo jedzie zaskakująco żwawo, przy utrzymywaniu odpowiednio wysokich obrotów i dźwiękach przypominających dwusuwy z Wartburga czy Syrenki. Prędkość maksymalna auta wynosi 157 km/h, a przyspieszanie od 0 do „setki” trwa około 14 sekund. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem precyzyjnej i dobrze zestopniowanej skrzyni, wyprodukowanej również w polskiej fabryce Toyoty. Minusem jest niezbyt dobra elastyczność zmuszająca do częstego sięgania do lewarka zmiany biegów. Średnie zużycie paliwa to około 5 litra benzyny na 100 km.
Zawieszenie i komfort jazdy
Przednie zawieszenie Aygo zaadoptowane jest z Yarisa, tył to nowej konstrukcji belka skrętna. Zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie samochodu na prostej jezdni i w zakrętach. Nierówności są nieźle tłumione Dzięki niewielkim rozmiarom samochód jest bardzo zwrotny i doskonale sprawdza się w ruchu miejskim. Aygo można się również wybrać na dłuższą trase, ale nie do tego był tworzony. Oprócz standardowych dwóch poduszek powietrznych pasażerów chroni specjalna struktura nadwozia rozpraszająca energie zderzenia dzięki czemu Aygo otrzymało cztery gwiazdki na pięć możliwych w testach zderzeniowych.
Wyposażenie i cena
Ceny Toyoty Aygo zaczynają się od 34 tysięcy złotych. Standardowo auto ma dwie poduszki powietrzne, centralny zamek i ABS.