Renault Clio 1.4 16 V

clioBenzynowe Clio to doskonały samochód na miasto.  Zwrotny, zgrabny. Ostatnia generacja auta  to również niezły komfort jazdy i świetne właściwości jezdne.

Nadwozie i wnętrze

clio 1Sylwetka trzeciej generacji Clio przykuwa wzrok. Interesujący jest przód auta z ciekawie wkomponowanymi w maskę reflektorami z kloszami z poliwęglanu i logo Renault na atrapie wlotu powietrza. Tył auta również może się podobać. Całość prezentuje się zgrabnie i dynamicznie. Wykończenie wnętrza zaskakująco staranne jak na tę klasę samochodu. Deskę ożywiają wstawki z plastiku imitującego aluminium. Funkcjonalność deski rozdzielczej bez zastrzeżeń. Natomiast jeżeli chodzi o uchwyty do zamykania drzwi to powinny być jednak umieszczone bliżej środka auta. W przypadku wersji trzydrzwiowej zamknięcie długich drzwi uchwytem umieszczonym tuż przy przednim słupku wymaga użycia sporej siły, a Clio kierowane jest również do słabszej płci. Kierowca ma dosyć przestrzeni, natomiast brakuje miejsca na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika to 288 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Auto napędzane jest benzynowym silnikiem o pojemności 1390 ccm i mocy 100 KM. Biorąc pod uwagę niewielka masę samochodu  jednostka ta pozwala na całkiem żwawą jazdę. Prędkość maksymalna wynosi 183 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km trwa 11,3 sekundy  Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 litra na 100 km

Zawieszenie i komfort jazdy

Clio prowadzi się pewnie, dobrze trzyma się drogi Zawieszenie zaczerpnięte z modelu Megane sprawuje się nawet jakby lepiej niż u większego brata. W zakrętach auto sunie jak po szynach. Auto trudno jest wyprowadzić z równowagi Tłumienie nierówności i poziom komfortu dobre jak na taką klasę auta. Dzięki czterem poduszkom powietrznym, napinaczom pasów itd. zapewnia pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa. Niewielkie rozmiary, zwinność i zwrotność czynią z Clio idealny miejski samochód.

Cena

Cena podstawowej wersji Clio 1.4 16 V to około 42 tysiące złotych. Auto standardowo ma komplet poduszek powietrznych, ABS, centralny zamek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *