Mitsubishi Outlander 2.0 4WD

mitsubishiModel Outlander – najnowsza propozycja koncernu Mitsubishi, to udany przedstawiciel klasy SUV. Auto ma  stały napęd na cztery koła, awangardowy design nadwozia oraz dopracowane zawieszenie.

 Nadwozie i wnętrze

Styliści opracowujący nadwozie zadbali, by Outlander wyróżniał się z tłumu.   Uwagę przyciąga awangardowy wlot powietrza ciekawie połączony z wypukłą długa maską oraz wąskie światła. Pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi ma dosyć dużą powierzchnię drzwi, co daje wrażenie masywności auta. Tył samochodu z wypukłymi lampami jest już bardziej klasyczny.

outlanderWewnątrz doskonałej jakości materiały i ciekawa stylistycznie deska rozdzielcza z wyodrębnionymi zegarami oraz umieszczonym centralnie klasycznym  zegarem z białą tarczą. Skórzane podgrzewane fotele dają komfort. Miejsca nie brakuje, zadbano również o schowki, podłokietnik dla kierowcy. Narzekać można jedynie na pojemność bagażnika  wynoszącą 402 litrów, spowodowana koniecznością umieszczenia pod jego podłogą koła zapasowego. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa  wydatnie rośnie.

Silnik i skrzynia biegów

Na razie jedynym dostępnym silnikiem jest benzynowa jednostka o pojemności 1997 ccm i mocy 130 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 176 Nm przy 4500 obr./min. Biorąc pod uwagą  sporą masę auta i zwiększone opory toczenia związane z zastosowaniem napędu na cztery koła po Outlanderze nie można spodziewać się cudów. Auto wydaje się raczej ospałe. Przyśpieszenie od 0-100 km/h trwa 11,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Skrzynia biegów jest precyzyjna aczkolwiek jej przełożenia są zbyt długie. Średnie zużycie paliwa 11-12 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Układ jezdny u Outlandera gwarantuje komfort jazdy po asfalcie i pozwala na bezproblemowe pokonywanie nieutwardzonych dróg. Zastosowany w aucie układ napędu na cztery koła zaczerpnięty z rajdowych modeli EVO pokazuje swoje możliwości na śliskiej luźnej nawierzchni. Dla zwykłego użytkownika Outlander jest bardzo pewnie prowadzącym się i stabilnym samochodem. Dla kogoś kto potrafi wykorzystać możliwości napędu 4×4  jazda Outlanderem to prawdziwa przyjemność. Auto pozwala się prowadzić pełnymi precyzyjnymi czterokołowymi poślizgami. Przydałaby się jedynie większa moc silnika. W cięższy teren lepiej Outlanderem się nie zapuszczać. Tutaj we znaki daje się brak reduktora i zbyt małe kąty natarcia.

Wyposażenie i cena

Mitsubishi Outlander 2.0 standardowo wyposażony jest w klimatyzację, poduszki powietrzne, centralny zamek, pełną elektrykę i ABS. Ceny zaczynają się od 100 tys. zł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *