Toyota Yaris 1.0

yarisDruga generacja  Yarisa to zgrabne, nowoczesne auto miejskie. Jest przy tym większy i bardziej funkcjonalny od poprzednika. Za sobą ma też japońską niezawodność.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie z ciekawym grillem jest zgrabne i sympatyczne. W oczy rzuca się właśnie uśmiechniętka „mordka” z przodu i ciekawie przetłoczona maska.

toyota yarisWewnątrz nadal futurystyczna deska rozdzielcza z umieszczonym centralnie „trójwymiarowym” wyświetlaczem, do którego trzeba się trochę przyzwyczajać. Plastiki są solidne, dobrze umocowane, lecz jednak mogłyby być lepszej jakości i w ciekawszej kolorystyce. Wnętrze ożywia nieco centralny panel w srebrzystym kolorze. Ergonomia deski bez zarzutu. Fotele są wygodne. Miejsca z przodu jest sporo, aczkolwiek cudów tutaj nie należy oczekiwać. W końcu Yaris to małe miejskie auto.  Tylną kanapę można przesuwać do tyłu kosztem bagażnika. Zadbano o sporą ilość schowków i wgłębień na drobne przedmioty. W samej desce rozdzielczej jest ich sześć.  Pojemność bagażnika wynosi 363 litrów, powiększana,  aż  do 1086 litrów  po złożeniu tylnej kanapy. Pod podłoga bagażnika jest oddzielany 50 litrowy schowek, co ułatwia rozłożenie bagażu.

 Silnik i skrzynia biegów

Jednym z dostępnych silników jest trzycylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 998 ccm i mocy 69 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 3600 obr./min. Do charakterystycznego odgłosu pracy trzycylindrowego silnika, zwłaszcza przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu trzeba się trochę przyzwyczajać. Prędkość maksymalna auta wynosi 155 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 15,7 sekundy.  Średnie spalanie wg producenta to 5,6 litra na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Yaris prowadzi się nieźle, a dzięki niewielkim wymiarom doskonale sprawdza się w miejskim tłoku, nie stwarzając problemów przy manewrowaniu wśród samochodów na ulicy czy parkingu. Auto jest również bezpieczne, czego dowodem jest pięć gwiazdek w teście EuroNCAP.

Wyposażenie i cena

Toyota Yaris 1.0 standardowo wyposażona jest m.in.  we wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz radio i komputer pokładowy. Cena to około 45 tysięcy złotych. Najtańszego trzydrzwiowego Yarisa można kupić już od 37 tysięcy złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *