Suzuki Ignis 1.3  4×4 Snow White

suzuki ignisIgnis w wersji z napędem na cztery koła to auto które dobrze radzi sobie w mieście i dowiezie właściciela do lasu lub na łąkę. Zalet 4×4 nie sposób dostrzec w zimie na zaśnieżonych, śliskich drogach.

Nadwozie i wnętrze

Sylwetka Ignisa jest zwarta i muskularna. Przetłoczone, pękate nadkola dodają autu charakteru. Wysokie nadwozia i spory 17 centymetrowy prześwit.  Ignis ma wygląd pomniejszonego SUV-a.

ignisDeska rozdzielcza ze sporą ilością schowków jest funkcjonalna, a użyte do wykończenia wnętrza materiały – przyzwoitej jakości. Na przednich siedzeniach jest wystarczająco dużo miejsca, natomiast na tylnej kanapie nieco mniej. Narzekać nie można jedynie na przestrzeń nad głowami pasażerów. Bagażnik ma pojemność 263 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1002 litrów

Silnik i skrzynia biegów

Ignis napędzany jest szesnastozaworową jednostką napędową o pojemności 1328 ccm i mocy 93 KM. Nie można się tutaj spodziewać rewelacji, lecz Ignis jeździ całkiem dynamicznie. Prędkość maksymalna auta wynosi 160 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km trwa około 11 sekund.

Skrzynia biegów dobrze zestopniowaną, jednak przydałoby się nieco wytłumienie odgłosów jej pracy. Średnie zużycie paliwa to – wg producenta – 6,5 l benzyny na 100 km

 Zawieszenie i komfort jazdy

Ignis jest dosyć sztywny, co w połączeniu z niewielkim rozstawem kół i osi nie zapewnia zbyt dużych wygód na długich trasach. Jednak  auto dzięki niewielkim wymiarom, wysokiej pozycji za kierownicą i prześwitowi umożliwiającemu bezproblemowe pokonywanie krawężników świetnie sprawdza się w mieście. Napędzana jest przednia oś a w razie potrzeby wiskotyczne sprzęgło dołącza napęd na tył. Ignis 4×4 radzi sobie na polnych drogach, w koleinach. Zalety napędu na cztery koła docenimy na śliskich zimowych nawierzchniach, kiedy to auto pozwala na znacznie pewniejszą i bezpieczniejszą jazdę niż w samochodach z napędzaną jedną osią.

Cena

Suzuki Ignis w limitowanej wersji Snow White z podgrzewanymi fotelami, klimatyzacją i ABS  to koszt 49 900 złotych. Auto oczywiście standardowo ma poduszki powietrzne, pełną elektrykę i centralny zamek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *