Suzuki Grand Vitara 1.6

vitaraNajnowsza wersja Vitary podąża w stronę aut klasy SUV, oddalając się od prawdziwych, twardych i spartańskich terenówek. Jest za to ładna i świetnie prowadzi się na szosie, a i w lekkim terenie daje sobie radę.

 Nadwozie i wnętrze

Nadwozie nowej Grand Vitary zrywa z konserwatyzmem poprzedniczki. Potężne nadkola, profilowana maska, mocno pochylona przednia szyba, atrakcyjnie zaprojektowane światła. Sylwetka auta nawet w najmniejszym stopniu nie jest ociężała i wyróżnia się z tłumu coraz popularniejszych SUV-ów.

grandWewnątrz nowa Vitara to auto całkiem już osobowe. Funkcjonalna deska rozdzielcza z bardzo ładnymi zegarami, z dwustopniowym podświetleniem (ta regulacja przydaje się bardzo w nocy), niezłej jakości materiały, schowki itp. Fotele są wygodne, jest sporo miejsca. Obszyta skóra mała kierownica jest wygodna i ma w sobie przyciski kierowania  sprzętem audio. Bagażnik ma pojemność 184 litrów. Pojemność po złożeniu tylnych foteli rośnie do 964 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

W wersji trzydrzwiowej Grand Vitara dostępna jest z silnikiem o pojemności 1586 ccm. Ta jednostka napędowa wystarczy do spokojnej jazdy, natomiast do dynamicznego przemieszczania się czy w cięższym terenie mocy brakuje. Silnik ma moc 106 KM i maksymalny moment obrotowy 145 Nm (przy 4100 obr./min). Przy stałym napędzie na cztery koła i sporej masie auta to nieco za mało. Średnie zużycie paliwa to według producenta 8,7 litra benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Konstruktorzy nowej Vitary zrezygnowali z zastosowania ramy nośnej. Co prawda przedstawiciele Suzuki zapierają się, że rama jest, tylko wspawano ją w konstrukcję auta, ale co klasyczna rama to rama. Jednak dzięki samonośnemu nadwoziu Vitara prowadzi się po asfalcie jak samochód osobowy, a zawieszenie pozwala również na jazdę w lekkim terenie. W wersji z silnikiem 1.6 napęd przenoszony jest przez cały czas na cztery koła i nie ma reduktora czy blokady mechanizmu różnicowego, co ogranicza możliwości terenowe auta. Reduktor dostępny jest w pięciodrzwiowych wersjach z większymi silnikami. W sumie jednak auto jest doskonałe na zaśnieżone śliskie drogi i kierowca nie musi się zastanawiać czy włączać napęd 4×4. Decyduje za niego elektronika. Auto prowadzi się świetnie w takich warunkach. Nie ma również problemów z hamowaniem czy manewrowaniem tym zgrabnym samochodzikiem

Wyposażenie i cena

Standardowo Grand Vitara 1.6 ma sześć poduszek powietrznych, pełną elektrykę, ABS, podgrzewane fotele, klimatyzację, radio CD. Ceny to około 72 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *